

Cinema a la fresca-2019
Els mesos de juliol i agost hem fet cinema a la plaça.
Entre d'altres, aquest any vam veure la pel·lícula de "Master and Commander" (2003), de Peter Weir amb Rusell Crowe com a protagonista. Oscar a la millor fotografia, i a la millor edició de so, amb una excel·lent banda sonora amb temes de Boccherini, Corelli i Bach, la història recrea amb molt d'enginy i fidelitat alguns dels fets narrats a les novel·les de Patrick O'Brian sobre les batalles navals de principis del S. XIX, les condicions de vida de la tripulació, les supersticions. Una pel·lícula molt ben feta amb un final sorprenent.
També vam veure "Dersu Uzala"una pel·lícula soviètico-japonesa dirigida per Akira Kurosawa, estrenada el 1975. Aquesta pel·lícula relata l'improbable però molt forta amistat entre un autòcton siberià i un topògraf rus, al començament del segle XX. És tret del relat autobiogràfic de l'oficial-topògraf Vladímir Arséniev, encarregat per l'exèrcit tsarista de fer l'inventari de terres llavors encara inexplorades a la vall de l'Ussuri, a la frontera xinesa.

Opera a la fresca-2019

Joan A. Parés · DSC_3480.jpeg
La Unió Escaulenca: 'Òpera a la fresca'
Plaça de l'Era de can Miró.
Les Escaules, l'Empordà.
Catalunya.
Països Catalans. Cat.
Divendres, 28 de juny de 2019.
A la plaça vam compartit òpera a la fresca. Aquest esdeveniment, promogut pel Liceu, ja fa una sèrie d’anys que es pot veure diversos pobles de Catalunya.
Aquest any, l’obra que es representa és Tosca, de Puccini.
Tosca és una òpera en tres actes de Giacomo Puccini sobre un llibret italià de Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, basat en el drama La Tosca, de Victorien Sardou. Es va estrenar al Teatro Costanzi de Roma el 14 de gener de 1900.
L’argument de Tosca és de tall polític, inserit en un ambient històric verídic que és l’Europa del 1800, i enmig de la invasió de Napoleó a Itàlia(batalla de Marengo) darrere de les seves idees revolucionàries.